0203

Gå, stick ut och gå sönder.
barcelona samlar blod på sina stränder.
Få nog och fly sen hemåt,
men be mig aldrig sy ihop all hud du tappat.
sök upp mig när du spricker,
ställ dig rakt under mitt tak och öppna munnen
kom, blunda, böj dig uppåt,
sen låt mig läcka in som droppar tills det händer.
dom skjuter ut från vår hud
som spjut
som två bevingade djur
kom nu
två vita vingar
Håll mig trofast i handen,
tills att dånet har dött ut från alla städer
Se bomberna som fjädrar,
faller tyst och seglar ner från en blå himmel
du ser framtid som casandra
stearinljusen dom fyller in varandra
ligg ner och låt mig prata
lyssna tills du blöder sen så låt mig vara
dom skjuter ut från vår hud
som spjut
som två bevingade djur
kom nu
två vita vingar
simon norrsveden
två vita vingar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0