butterfly waltz

Jag skulle vilja skriva böcker,
regissera filmer.
Teckna små barnböcker.
Jag har så mycket idéer i mitt huvud,
så mycket fantasi att jag känner mig hemma bland barn.
Det finns oändligt med musik som spelas upp i mitt huvud,
om och om igen för att skrivas ned på papper.
Det är egentligen bara känslor som får bilder i mitt huvud,
det är färger, ljus, mörker, sol, blommor, det dyker upp fåglar och magiska väsen.
Konstiga människor, husdjur utan ägare och träd utan löv. Det är snö mitt i sommaren och båtar som blir dragna av rep.
Jag har konstanta drömmar där jag byter färger, jag vaknar på nätterna och målar, men när jag vaknar så kommer jag inte ihåg vad det är för något. Börjar jag bli psykiskt störd?
Ser jag filmer som Finding Neverland eller Where the wild things are får jag kreativitetsdamp.
Jag vet bara inte hur jag ska få någon ordning på allt,
eller hur jag ska få ut det på ett vettigt sätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0